Dlaczego miałbyś decydować się na franczyzę, jeżeli możesz zacząć działać na własnych zasadach i w oparciu o swoje autorskie pomysły? Przedsiębiorcy, którzy dziś zarabiają, dzięki dołączeniu do sieci franczyzowej, zapewne odpowiedzą Ci, że wiąże się z tym wiele korzyści, takich jak na przykład wsparcie i doradztwo franczyzodawcy na każdym etapie działalności. Czy w takim razie podejmując współpracę, możesz liczyć na to, że otrzymasz darmową reklamę? Jak wygląda kwestia wsparcia marketingowego? Przeczytaj i dowiedz się, czego możesz się spodziewać. 

Franczyza – rozpoznawalne logo 

Dużym atutem przystępowania do sieci partnerskiej jest prawo do posługiwania się znakiem towarowym marki, z którą współpracujesz. Jeżeli jest rozpoznawalna i cieszy się zaufaniem klientów, samo działanie pod jej szyldem może stanowić dla Ciebie całkiem skuteczną reklamę. Znane firmy przyciągają chętnych nabywców. Sam pewnie nie raz robisz zakupy w sklepie danej marki, nie wiedzą nawet, że nie jest to jednostka własna, a placówka prowadzona przez franczyzobiorcę. Zobacz na przykład, które sklepy z akcesoriami dla domu poszukują partnerów https://allebiznes.pl/category/franczyza/dom-i-ogrod/

Franczyza – materiały reklamowe 

Wielu franczyzodawców jest w stanie zaoferować Ci różne formy wsparcia marketingowego. Niektóre z nich obejmują aktywną promocję w mediach społecznościowych, reklamy w radiu czy telewizji, plakaty reklamowe, ulotki i wiele innych metod promocji. Pracownicy mogą zyskać uniformy lub bluzy z firmowym logiem, a lokal obrandowanie. Tego typu formy promocji oferuje większość franczyzodawców. Sprawdź na przykład franczyzy z branży księgowości https://allebiznes.pl/category/franczyza/doradztwo-i-ksiegowosc/

Franczyza – czy wsparcie jest za darmo? 

Najważniejsze pytanie brzmi, ile taka promocja będzie Cię kosztować. Wszystko zależy od franczyzodawcy. Niektórzy będą reklamować Cię za darmo. U innych, koszt obrandowania i promocji będzie wliczony w opłatę licencyjną albo miesięczną. Czasem możesz być także obciążony dodatkową, cykliczną opłatą marketingową.