Bycie szczęśliwych to marzenie wielu osób, ale droga do osiągnięcia tego stanu może być naprawdę trudna. Nie oznacza to jednak, że ostatecznie jesteśmy skazani na bycie pesymistami. Dzięki tym pięciu prostym krokom twój cel przybliży się do Ciebie bardziej, niż kiedykolwiek. Pamiętaj tylko o regularność i pozytywnym nastawieniu, a sam zobaczysz, że efekty są więcej niż zadowalające!

Szukaj w ludziach dobra

Oczywiście są osoby, które najzwyczajniej w świecie są podłe i nie należą im się drugie szanse, ale czasami warto zatrzymać się i zastanowić, czy dany człowiek nie ma w sobie czegoś, co przeważa nad jego przewinieniami. Choć pozornie nie ma to związku z twoim szczęściem, to perspektywa, w jakiej patrzymy na innych, wpływa mocno na to, jak obieramy samych siebie i nasze własne pomyłki. Jeśli nauczymy się dawać drugie szanse i wybaczać, będziemy to przekładać również na sposób, w jaki traktujemy samych siebie, co poskutkuje tym, że będziemy lepiej znosić swoje potknięcia i pogodzimy się ze swoimi wadami.

Szukaj wsparcia, gdy mierzysz się z problemami

Każdy problem potrafi nas przytoczyć, zwłaszcza jeśli mierzymy się z kilkoma z nich na raz. W takim momencie niezbędne może się okazać wsparcie. Poczucie osamotnienia bardzo mocno wpływa na naszą samoocenę, a więc także i na poziom szczęścia. Jeśli czujesz, że nie dajesz sobie z czymś rady, porozmawiaj z kimś bliskim albo poproś o radę. Może się zdarzyć, że wydaje Ci się, że nie masz nikogo takiego przy sobie, ale tak naprawdę gdzieś zawsze jest ktoś, kto jest gotowy Ci pomóc, nawet jeśli go nie zauważasz. A gdy w końcu go znajdziesz, twoje życie nabierze kolorów!

Codziennie wieczorem skupiaj się na pozytywach

To nawyk, który definitywnie każdy powinien wprowadzić do swojego życia. Codziennie przed snem albo o innej pasującej Ci porze dnia, skup się na pozytywnych rzeczach, które Ci się przydarzyły. Postaraj się ich nie analizować ani nie roztrząsać, nie staraj się też zakryć ich negatywnymi rzeczami, po prostu przyjmij je takimi, jakimi Ci się wydają. Możesz też ćwiczyć w ten sposób wdzięczność, to znaczy skupiać się na ludziach czy sytuacjach, za którym i za które jesteś tego dnia wdzięczny. W ten sposób nauczysz się szanować to co masz i dostrzegać pozytywy tam, gdzie one faktycznie mają miejsce.

Unikaj kontaktów z ludźmi, za którymi nie przepadasz

Jeśli ktoś powiedział Ci kiedyś, żebyś nigdy nie palił żadnych mostów, bo nigdy nie wiadomo, kiedy ktoś Ci się przyda, natychmiast o tym zapomnij. Co z tego, że za dziesięć lat twój znienawidzony znajomy ze szkoły będzie prezesem wielkiego banku, skoro Ty nie chcesz utrzymywać z nim żadnych kontaktów. Jeśli nie czujesz, że jakaś znajomość Cię rozwija lub pomaga Ci w ciężkich czasach, nie inwestuj w nią. To ludzie, a nie ich stanowiska wokół Ciebie są dla Ciebie najcenniejsi. Pamiętaj o tym za każdym razem, gdy poczujesz, że ktoś Cię krzywdzi lub wykorzystuje.

Poświęć jeden dzień na relaks

Domowe spa, wyjście w góry albo relaks ze znajomymi w waszej ulubionej kawiarni to pozornie małe i niepotrzebne przyjemności, z których w nagłych wypadkach można zrezygnować. Zastanów się jednak, czy nagły wypadek to aby na pewno to, co właśnie masz na myśli. Chwila dla siebie, zrobienie tego, co się kocha, jest bardzo ważne, zarówno dla naszego zdrowia psychicznego, jak i szczęścia. Czy będziesz szczęśliwy, jeśli będziesz wiedział, że sam z siebie rezygnujesz z tego, co sprawia Ci przyjemność? Jeśli odpowiedzią nie jest definitywne „tak”, naprawdę nie warto rezygnować ze swoich małych przyjemności.